e-mail

HOME

Latvija, Rīga, Rūpniecības iela 11-20; tālr.: (371) 7324423; fax: (371) 7323208

BIĻETES

BIĻETES

EUROTUNNEL

Autobusu
Prāmju
Avio
EUROTUNNEL
Informācija
Ceļš
Nokļūšana
Cenas
Biļešu iegāde

Informācija

Vēsture Tunelis tika atvērts 1994. gadā. Tas īstenoja ilglaicīgos sapņus par Lielbritānijas un Francijas apvienošanu.

Sākumi 1802. gadā franču inženieris, Alberts Matjū, uzprojektēja pirmo tuneli, caur kuru, pēc viņa domām, varēja braukt rati. Pēc 1830. gada , kad attīstījās vilcienu sistēma, tika uzsākts domāt par dzelzceļa savienojumu zem kanāla. Thome de Gamond pavadīja 30 gadus strādājot pie dažādiem tuneļa projektiem. Tomēr tālāk par projektiem līdz 1945. gadam  darbs tā arī nenovirzījās.

Projekti Tikai 1957. gadā tika sastādīta speciālā grupa, kura nodarbojās ar tuneļa projektēšanu. 1973.gadā tika sagatavoti četri projekti.

EUROPONT –  tas bija tilta projekts, kurš turētos uz kevlāra vantiem, tomēr tas ātri tika atmests, jo bija pārāk dārgs – 6 miliardi mārciņu.

EUROROUTE – tas bija tilta un tuneļa apvienojums zem jūras ar dzelzceļa palīdzību.

CHANNEL EXPRESSWAY – ceļa un dzelzceļa apakšzemes savienojums.

EUROTUNNEL – šis projekts tika sagatavots 1972-75 gados. Pamatā  vajadzēja būt diviem dzelzceļa tuneļiem un vienam personāla tunelim. To garumam bija jābūt 50 km.

Komisija izvēlējās "Eurotunnel" projektu un 1987.gada 1. decembrī.  Anglijā tika uzsākti būvdarbi. Jau pēc trim gadiem 1990.gada 1.decembrī tika atvērta kustība pa kanālu. 1994.gada 6.maijā tuneli atvēra oficiāli, kuru vadīja karaliene Elizabete II un Francijas Prezidents Francois Mitterrand, un jau pēc mēneša notika pirmais brauciens.

| home | informācija | tūrisms | biļetes | par mums | bizness | izstādes |

Questions or problems regarding this web site should be directed to e-mail.

Copyright © 2002 Polskie Centrum Informacji. All rights reserved.